خشکبار مخصوصا از نوع پسته و بادام، همیشه یک پای مراسمات جشن و شادی‌ ما ایرانی‌ها هستند، از بکار رفتن در خنچه عقد گرفته تا هفت سین و سفره‌های حاجات (آجیل مشکل گشا)، از قدیم‌الایام همراه با ایرانی‌ها بودند. پسته ایرانی سلطان خشکبار است که نبودش در آجیل خیلی به چشم می‌آید و شاید به عبارتی دیگر گفت آجیل به پسته‌اش شناخته می‌شود.بنابراین یافتن پسته مرغوب دغدغه‌ی تمام کسانی است که آجیل خوب و خوشمزه دوست دارند. اگر نحوه‌ی تشخیص پسته مرغوب را با هر نوع ترفندی هم بلد باشیم ولی با وجود بیش از 90 نوع پسته‌ مختلف و جور واجور، خرید پسته مرغوب حتی برای حرفه‌ای‌ها نیز کار چندان راحتی نیست.

” اگر به دنبال یک میان‌وعده‌ی مغذی و پر از پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان‌ها هستید، پسته انتخاب خوبی برای شما است. پسته فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد که از جمله‌ی آنها می‌توان به کاهش وزن، بهبود سلامت روده و کاهش کلسترول و سطح قند خون اشاره کرد.”

شیوه‌ی تهیه، عطر و طعم و بسته‌بندی پسته نکات مهمی هستند که در خرید پسته‌ی مرغوب باید به آنها توجه داشته باشید. به این ترتیب برای اینکه پسته‌ای باکیفیت تهیه کنید باید نحوه‌ی تشخیص آنها را بدانید. به شما پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر استفاده از ترفندهایی که در این مطلب برای انتخاب پسته مرغوب خواهیم آورد، همیشه یک فروشگاه خوب مثل فروشگاه اینترنتی حاجی بادومی را در نظر داشته باشید، تا با خیال آسوده از آن خرید کنید.

به چه پسته‌ای پسته مرغوب می‌گویند؟

پسته‌‌ها، مغزهای مقوی روغنی، البته بدون اسیدهای چرب مضر هستند. هر چقدر که پسته‌ها چرب‌تر باشند، لذیذتر می‌شوند. اگرچه در حال حاضر در هر گوشه‌ی دنیا در تلاش هستند تا پسته پرورش دهند، اما هیچ کجا پسته‌ای به خوش طعمی پسته ایرانی وجود ندارد. علت اصلی خوشمزه بودن پسته ایرانی نسبت به سایر پسته‌های جهان، نوع خاک و آب و هوا است.

بهترین طعم پسته مربوط به کدام خانواده پسته است؟

پسته‌ها انواع مختلفی دارند، اگر بخواهیم خوشمزه‌ترین آن‌ها را براساس دسته‌بندی پسته‌های صادراتی:‌ پسته اوحدی (پسته فندقی)، پسته کله قوچی، پسته احمدآقایی، پسته اکبری معرفی کنیم، باید خدمتتان عرض شود که پسته اکبری همه جوره بی‌نظیرترین آن‌ها است. نحوه‌ی تشخیص پسته اکبری مرغوب تقریبا کار ساده‌ای است چون این نوع پسته از نظر ظاهری بسیار شاخص است.

” اگر به دنبال یک میان‌وعده‌ی مغذی و پر از پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان‌ها هستید، پسته انتخاب خوبی برای شما است. پسته فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد که از جمله‌ی آنها می‌توان به کاهش وزن، بهبود سلامت روده و کاهش کلسترول و سطح قند خون اشاره کرد.”

فروشگاه معتبر، مطمئن‌ترین روش برای خرید پسته مرغوب

اما قطعا فروشگاه‌های معتبری که پسته‌های خام مرغوبی ارائه می‌دهند، پسته‌های بوداده‌ی خوبی هم دارند. بنابراین برای خرید پسته‌ اگر فروشنده اجازه داد، ابتدا مزه‌ی آن را تست کنید و اگر نه، خوب ظاهر آن‌ها را ورانداز کنید تا لک و پیسی نداشته نباشد و به صورت امتحانی، می‌توان با یک دستمال مرطوب متوجه رنگ مصنوعی پسته شد. بعد از آن دیگر، به فروشگاه اعتماد کنید. برای خرید پسته، دقت کنید که کدام نوع پسته را انتخاب می‌کنید که به تناسب مدل آن، پسته‌ها یک دست و اندازه باشند. البته که پسته‌ها ارگانیک هستند و امکان دارد کوچک و بزرگ باشند، اما نه در حد تفاوت پسته احمد آقایی مجلسی با پسته فندوقی‌.

دیدگاهتان را بنویسید